mandag 2. juni 2014

02.06.14

Nå har det vært så mye fint vær og valpene har fått være så mye ute at de ikke har lyst til å være inne lenger. Hagen og verandaen er veldig mye bedre enn stua. Nå er klokka godt over elleve og valpene ligger delvis i døra ut mot verandaen og resten ligger på verandaen og koser seg med grisehaler. Jeg sitter her og holder på å fryse i hel og ville gjerne hatt hele gjengen inn.....
Jeg var noen timer borte fra valpene i formiddag. Etter ei lita stund så jeg på videoovervåkingen at det bare var syv valper i valpekassen. Når jeg kom hjem, var det bare seks... Lille frk lilla og mr orange møtte meg lykkelig i døra. De hadde klart å klatre over kanten på valpekassa og hadde kos seg på valperommet sammen med mamma Zelante. Jeg har ventet på det, så hele gulvet rundt valpekassa var dette med madrass så de har landet myk når de for over. Det var uventet at frk Lilla skulle være en av de som kom seg over, ho er så rolig og forsiktig - men ho er tydeligvis smart!
Alle valpene har fått klippet pelsen på snuten i dag, de ble utrolig skjønne. Tenkte jeg skulle ta noen fine portrettbilder nå i kveld - men det gikk ikke helt som tenkt. Jeg brukte leverpostei på lillefingeren som de i teorien skulle slikke på mens jeg klippet. Leverposteien smakte fantastisk godt og det var ingen som nøyde seg med å slikke.... Stakkars lillefingeren min, men det funket - jeg fikk klippet alle sammen uten at det ble for mye stress. Siden det er mandag fikk de også klippet klørne sine i dag er den dagen det har gått absolutt fortest.
Vi har hatt besøk av en av Zelante sine bestiser i dag, en Flatcoat som heter Opus. Opus syntes ikke at det var noen stas med valper og ønsket seg ut av hagen med en gang. Valpene derimot syntes at Opus så ut som en stor helt og de ville mer enn gjerne leke....

Mannen i huset holder på å bygge ny trapp til hagen, i den forbindelse har valpene fått med seg både saging, boring i mur og andre snekkerlyder uten at de har brydd seg noe som helst om det.
I morgen har jeg tenkt å begynne med tilvenning til bur for de valpene som snart skal ut å fly. Det er ingen tvil om at valpene likte det, så jeg tenker superbelønningen skal sørge for at tilvenningen går lett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar